Jerzy Walczak, Karolina Wieczorek - p. 11, tel. 62 785 5124
Do zadań Referatu Księgowości należy w szczególności:
opracowywanie projektu budżetu Gminy, informacji i objaśnień do tego projektu,
zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu Gminy i czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej,
przygotowywanie projektów zmian w budżecie Gminy,
opracowywanie okresowych i rocznych sprawozdań i informacji z wykonania budżetu Gminy,
sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych Gminy,
prowadzenie rachunkowości budżetu, Urzędu i funduszy celowych,
dokonywanie kontroli wewnętrznej operacji gospodarczych,
spółpraca z Regionalna Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym i dysponentami środków budżetowych,
prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, dokonywania umorzeń, rozliczanie inwentaryzacji,
prowadzenie kasy Urzędu,
prowadzenie rejestrów zakupu VAT i rozliczanie podatku VAT,
prowadzenie ewidencji księgowej należności budżetowych oraz ich egzekucji.
Do zadań Referatu Podatków i Windykacji należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, podatku od środków transportowych oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy oraz ich windykacja, a w szczególności:
prowadzenie spraw w zakresie należności podatkowych dla których organem podatkowym są urzędy skarbowe, a które stanowią dochody podatkowe budżetu Gminy,
prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
opracowywanie projektów uchwał podatkowych i ich realizacja,
prowadzenie kontroli podatkowej,
podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej i sądowej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
prowadzenie ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych,
przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji płatników podatku rolnego, leśnego i podatku od nieruchomości, ustalenia dochodów z gospodarstwa oraz spłacie państwowego funduszu ziemi,
wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
rozliczanie inkasentów,
prowadzenie spraw dotyczącej pomocy publicznej dla przedsiębiorców.