Elektroniczna skrzynka podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie e-PUAP
Zgodnie z Ustawą o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne Urząd Miasta i Gminy Syców udostępnia poniżej Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - "Dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej".
Aby skierować pismo do Urzędu, najłatwiej skorzystać z formularza:
- Pismo ogólne do pomiotu publicznego (https://obywatel.gov.pl/wyslij-pismo-ogolne)
- Załatw sprawę (usługi i formularze): https://obywatel.gov.pl
- Adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu na platformie ePUAP: /eo4iy2u03l/SkrytkaESP
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza UMiG Syców na platformie e-PUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal
- Katalog spraw Urzędu na platformie e-PUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/eo4iy2u03l
Aby uzyskać bezpłatny profil zaufany należy:
I sposób - dla wszystkich obywateli:
- zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP); https://www.epuap.gov.pl
- wypełnić wniosek o założenie profilu,
- udać się do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości (Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Sycowie, ul. Wałowa 16).
II sposób - dla osób posiadających podpis elektroniczny:
- zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
- wypełnić wniosek o założenie profilu,
- potwierdzić swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem.
UWAGA
W celu złożenia wniosku, czy innej sprawy konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP lub elektronicznego podpisu kwalifikowanego.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do UMiG Syców:
- Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza „Pisma Ogólnego” bądź dołączenie podpisanego dokumentu elektronicznego jako załącznika.
- Dostarczenie dokumentu podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu poprzez pocztę elektroniczną na adres . Jednocześnie informujemy, że wysłanie dokumentów tą drogą nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru. Takie poświadczenie można uzyskać przekazując dokument drogą wymienioną w pkt.1.
- Dostarczenie dokumentów w godzinach 7:30 - 15:30 do Biura Podawczego mieszczącej się w pokoju nr 2 UMiG Syców (ul. Mickiewicza 1) na następujących nośnikach danych:
- Pamięć masowa USB
- Płyta CD-RW
Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do UMiG Syców:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym ePUAP.
- Akceptowalne formaty załączników to:
- DOC, RTF, XPS, XLS
- ODS, ODT, ODP, DOCX, XLSX
- CSV
- TXT
- GIF, TIF, BMP, JPG, PNG
- ZIP
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB, wielkość pojedynczego załącznika nie może przekraczać 3,5MB.
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta (EBOI).
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta to portal internetowy, którego przeznaczeniem jest zdalna obsługa interesantów w zakresie:
- przesyłania nowych pism w formie Elektronicznych Wniosków
- śledzenia toku postępowania zarejestrowanej sprawy od momentu złożenia pisma do momentu otrzymania decyzji
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta jest zintegrowane z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów w sposób pozwalający automatycznie przesyłać dane do systemu. Wnioski Elektroniczne trafiają na odpowiednie stanowiska, zaś status załatwianych spraw jest publikowany na stronie internetowej EBOI.
Dostęp do informacji o stanie załatwienia spraw dla interesanta realizowany jest jako jedna z uslug Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta (EBOI) - modułu Elektronicznego Obiegu Dokumentów. Interesant za pomocą nadanego loginu i hasła (stanowisko podawcze w Urzędzie) może się zalogowac na stronie internetowej EBOI, jak i samodzielnie założyć nowe konto. Następnie z poziomu przeglądarki internetowej może śledzić postęp pracy urzędu z własnymi, złożonymi sprawami oraz przesłac nowe pismo za pośrednictwem udostępnionych formularzy: https://umigsycow.eboi.pl/Eform/EformList
Adres alternatywnej Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu: https://umigsycow.eboi.pl/Eform/EformList
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta i Gminy w Sycowie
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2021-03-23 14:37
- Aktualizacja publikacji
- Sobalska Katarzyna 2024-03-01 11:09
- Wytworzenie publikacji
- Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2024-03-01 11:09
- Zatwierdzenie
- Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2024-03-01 11:09