• Wersja kontrastowa ALT + 4
  • język migowy
BIP
Grafika BIP

Wydział Finansowy i Podatków

Skarbnik Miasta i Gminy: Bogumiła Solecka

Kierownik Referatu Finansowego: Agnieszka Gadomska

Pracownicy referatu:

  • Elena Dzikowska,, Katarzyna Kowalska p. 26, tel. 62 785 5126
  • Anna Prusiewicz, Mateusz Krawczyk, p. 26, tel. 62 785 5125

Kierownik Referatu Podatków i Egzekucji: Anna Laskowska

Pracownicy referatu:

  • Urszula Tokarska, Małgorzata Kotowicz, Agnieszka Marków -  11. tel. 62 785 5124
  • Jerzy Walczak, Karolina Wieczorek - p. 11, tel. 62 785 5124
  1. Do zadań Referatu Księgowości należy w szczególności:
    1. opracowywanie projektu budżetu Gminy, informacji i objaśnień do tego projektu,
    2. zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu Gminy i czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej,
    3. przygotowywanie projektów zmian w budżecie Gminy,
    4. opracowywanie okresowych i rocznych sprawozdań i informacji z wykonania budżetu Gminy,
    5. sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych Gminy,
    6. prowadzenie rachunkowości budżetu, Urzędu i funduszy celowych,
    7. dokonywanie kontroli wewnętrznej operacji gospodarczych,
    8. spółpraca z Regionalna Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym i dysponentami środków budżetowych,
    9. prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, dokonywania umorzeń, rozliczanie inwentaryzacji,
    10. prowadzenie kasy Urzędu,
    11. prowadzenie rejestrów zakupu VAT i rozliczanie podatku VAT,
    12. prowadzenie ewidencji księgowej należności budżetowych oraz ich egzekucji.
  2. Do zadań Referatu Podatków i Windykacji należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, podatku od środków transportowych oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy oraz ich windykacja, a w szczególności:
    1. prowadzenie spraw w zakresie należności podatkowych dla których organem podatkowym są urzędy skarbowe, a które stanowią dochody podatkowe budżetu Gminy,
    2. prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
    3. gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
    4. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
    5. opracowywanie projektów uchwał podatkowych i ich realizacja,
    6. prowadzenie kontroli podatkowej,
    7. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej i sądowej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
    8. prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
    9. prowadzenie ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych,
    10. przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
    11. wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji płatników podatku rolnego, leśnego i podatku od nieruchomości, ustalenia dochodów z gospodarstwa oraz spłacie państwowego funduszu ziemi,
    12. wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
    13. rozliczanie inkasentów,
    14. prowadzenie spraw dotyczącej pomocy publicznej dla przedsiębiorców.

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta i Gminy w Sycowie
Pierwsza publikacja
IntraCOM.pl Katowice 2021-03-29 15:03
Aktualizacja publikacji
Krawczyk Dawid 2021-04-22 08:46
Wytworzenie publikacji
Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2021-04-22 08:48
Zatwierdzenie
Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2021-04-22 08:48
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry