Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami: Andrzej Dembski
- pok. 38
- tel. 62 785 5128
- email:
Pozostali pracownicy:
- Anna Sowa
- Karolina Byra-Kucharzak,
- Paweł Nowak
- Agnieszka Sawicka
W strukturach wydziału znajdują się zadania z zakresu:
- Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami, a w szczególności związanych z:
- gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele szczególne,
- ustalaniem ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
- organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
- nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
- komunalizacją gruntów,
- prowadzeniem ewidencji nieruchomości komunalnych,
- tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim – zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
- zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,
- podziałami nieruchomości,
- scalaniem i podziałem na działki budowlane
- wykonywaniem prawa pierwokupu
- ustalaniem opłat adiacenckich,
- przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- rozgraniczaniem nieruchomości,
- regulowaniem stanów prawnych nieruchomości komunalnych.
- Prowadzenie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych obejmujących w szczególności:
- przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
- koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
- koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
- dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania trenu,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, a w szczególności dotyczących:
- pracowniczych ogrodów działkowych,
- ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
- przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne,
- rolniczego wykorzystania gruntów,
- rekultywacji nieużytków oraz zdewastowanych i zdegradowanych, i użyźniania innych gruntów,
- gospodarki wodnej.
- łowiectwa,
- zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Urząd Miasta i Gminy w Sycowie
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2021-03-29 13:44
- Aktualizacja publikacji
- IntraCOM.pl Katowice 2021-03-29 13:47
- Wytworzenie publikacji
- Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2021-03-29 13:46
- Zatwierdzenie
- Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2021-03-29 13:46