• Wersja kontrastowa ALT + 4
  • język migowy
BIP
Grafika BIP
Strona główna/Urząd Miasta/Urząd/Struktura organizacyjna/Wydział Infrastruktury Technicznej i Inwestycji

Wydział Infrastruktury Technicznej i Inwestycji

Naczelnik Wydziału: Bernadetta Murij

W strukturach wydziału znajdują się zadania z zakresu:

  • zamówień publicznych
    • mgr Anna Piwowarska, pok.14, I piętro, tel. 62 785 5115
  • inwestycje, infrastruktura i pozyskiwanie środków unijnych

Do zadań Wydziału Infrastruktury Technicznej i Inwestycji należy:

  1. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami miejskimi i obejmują w szczególności:
    1. przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
    2. projektowanie przebiegu dróg,
    3. budowę, modernizację i ochronę dróg,
    4. zarządzanie drogami,
    5. określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
    6. koordynację i obsługę w współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych.
  2. Prowadzenie zadań z zakresu rozwoju lokalnego i promocji Gminy,w tym sprawy związane z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz, a w szczególności dotyczące:
    1. opracowywania programów gospodarczych, w tym wykonywania prac studialnych i prognostycznych,
    2. analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich,
    3. gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz,
    4. organizowanie współpracy Gminy z zagranicą.
  3. Prowadzenie zadań z zakresu gospodarki komunalnej i lokalowej, a w szczególności dotyczące:
    1. administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
    2. przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienia w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,
    3. zarządu nieruchomościami wspólnymi,
    4. przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych,
    5. egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej,
    6. stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
    7. tworzenia i utrzymywania terenów zielonych,
    8. cmentarzy w tym cmentarzy wojennych,
    9. targów i targowisk,
    10. trwałego i efektywnego zagospodarowania mienia komunalnego,
    11. rozliczanie oświetlenia ulicznego i obiektów gminnych w zakresie energii elektrycznej,
    12. wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne,
    13. koordynowanie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia komunalnego.
  4. Prowadzenie zadań inwestycyjnych i zamówień publicznych, w tym:
    1. w zakresie zamówień publicznych
      1. przygotowywanie dokumentów dotyczących przetargów na roboty budowlane usługi i dostawy,
      2. organizowanie przetargów w określonym trybie,
      3. prowadzenie dokumentacji z czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne
      4. przekazywanie ogłoszeń o przetargach do publikacji,
      5. opracowywanie informacji o wynikach przetargu,
      6. przygotowywanie projektów umów w sprawach zamówień publicznych,
      7. rozpatrywanie protestów wniesionych przez dostawców lub wykonawców,
      8. prowadzenie rejestrów faktur i rachunków realizowanych w wyniku przetargu,
      9. przygotowywanie i organizowanie posiedzeń Komisji Przetargowej,
      10. przechowywanie ofert po zakończeniu postępowania przetargowego w sposób gwarantujący ich nienaruszalność,
      11. przygotowywanie umów po zakończeniu postępowania przetargowego.
    2. w zakresie inwestycji
      1. planowanie, finansowanie oraz realizacja wszystkich inwestycji miasta i gminy finansowanych z budżetu Gminy i ich rozliczanie,
      2. realizacja zadań wynikających z programów Unii Europejskiej, środków pomocowych, programów inwestycyjnych,
      3. opracowywanie strategii miasta i gminy,
      4. pozyskiwanie i wykorzystywanie informacji o funduszach krajowych i zagranicznych, fundacjach i preferencyjnych liniach kredytowych.

Wydział udziela informacji bezpośrednio lub telefonicznie na temat:

  • Sposobu załatwiania spraw wynikających z działalności Wydziału, zgodnie z obowiązującymi ustawami i miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego.
  • Dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy.
  • Kompletności składanych wniosków.
  • Spraw aktualnie rozpatrywanych przez pracowników Wydziału oraz terminu ich zakończenia.

Uwagi:

  • przy przyjmowaniu wniosków i wydawaniu dokumentów pobierane są opłaty skarbowe i administracyjne.
    Opłaty skarbowe - w oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów z dn.09.12.94 r. - Dz.U. nr 136 poz. 705 z późniejszymi zmianami.
  • wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna (art. 32 i 33 Kodeksu Postępowania Administracyjnego), wobec czego do wniosku składanego przez pełnomocnika należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

Redakcja podstrony

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta i Gminy w Sycowie
Pierwsza publikacja
IntraCOM.pl Katowice 2021-03-29 13:34
Aktualizacja publikacji
Krawczyk Dawid 2021-04-22 08:40
Wytworzenie publikacji
Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2021-04-22 08:41
Zatwierdzenie
Urząd Miasta i Gminy w Sycowie 2021-04-22 08:41
Rejestr zmian podstrony
Drukuj
Liczba odwiedzin
wczytuję
do góry